Pochodzenie łuku jest bardzo sporne w historii. Zajmę się jednak wyłącznie pochodzeniem łuku w Italii, o którym pierwsze wzmianki datuje się na IV w. p.n.e. Były stosowane w budownictwie grecko – italskim i etruskim jako łuki kamienne monolitowe, to znaczy wycięte w jednym bloku lub zestawione z dwóch ćwiartek tworzących razem półkolisty kształt.
Plastyka
Frans Hals urodził się w 1580 roku w Holandii. Był utalentowanym malarzem, uczniem Madera w Haarlemie. W historii zapisał się jako najbardziej oryginalny, obok Rembrandta i Vermeera, przedstawiciel malarstwa holenderskiego.
Frans Hals nie należał do postaci, które określa się mianem moralnych autorytetów.
Frans Hals nie należał do postaci, które określa się mianem moralnych autorytetów.
Spoglądając na marmurową rzeźbę autorstwa Michała Anioła dostrzec można niezwykłą siłę dynamiki wynikającą z kontrapostu- postać Dawida cały ciężar ciała wspiera na jednej nodze. Dawid jest mężczyzną o muskularnym ciele, a brak ubrania pozwala nam na określenie proporcji i przyjrzenie się poszczególnym elementom anatomicznym.
Seria rycin pt. „Kaprysy”, stworzona przez Francisco de Goyę w latach 1797-1799, miała wyrażać jego strach przed tkwiącym w społeczeństwie złem, zabobonami i absurdami, a zarazem szydzić z nich, oskarżać je. Dzieła te przedstawiają głównie potwory, gobliny, czarownice oraz inne tajemnicze i groźne istoty, symbolizujące nienawiść, pogardę i przerażenie.
Obraz norweskiego malarza, Edvarda Muncha – „Krzyk” powstał w 1893 roku. Przedstawia on krzyczącą postać, prawdopodobnie samego artystę.
Osoba na pierwszym planie stoi na moście. Ma na sobie ciemny strój, co tworzy wyrazisty kontrast z jasną barwą ciała. W głębi widać dwie ciemne postaci spacerujących mężczyzn.
Osoba na pierwszym planie stoi na moście. Ma na sobie ciemny strój, co tworzy wyrazisty kontrast z jasną barwą ciała. W głębi widać dwie ciemne postaci spacerujących mężczyzn.