Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Historia Kościoła św. Anny w Warszawie


1454
Księżna Anna, żona księcia mazowieckiego, zostaje fundatorką kościoła i klasztoru franciszkanów obserwantów, zwanych w Polsce bernardynami;
1514
Wielki pożar w Warszawie powoduje zniszczenie pierwszego kościoła i klasztoru;
ok.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Stało się. Na wiosnę do Polski dotarła wiadomość, że papież na miejsce kolejnej pielgrzymki wybrał właśnie ją. To już dziewiąta wizyta Ojca Świętego na ziemiach polskich.
Przez całe wakacje skrupulatnie przygotowywano się do spotkania
z Janem Pawłem II. Wiadomo było, że odwiedzi on Kalwarię Zebrzydowską, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach oraz odprawi tradycyjną Mszę Św.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Moim ideałem człowieka byłby taki człowiek który posiadał by takie cechy jak odwaga cywilna, pobożność, skromność. Powinien on być człowiekiem który jak widzi człowieka potrzebującego to pomaga i nie zwraca uwagi czy inni go poprą lub wyśmieją. Według mnie idealny człowiek musiał by umieć przyznać się do błędu kiedy coś źle zrobi a także musiał być człowiekiem nie wywyższającym się.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Według encyklopedii modlitwa jest jednym z podstawowych aktów wiary każdej religii. Modlitwy dzielą się na błagalne, dziękczynne i pochwalne. Pojmowana jest jako myślowy lub słowny kontakt z bóstwem w celu:
- nawiązania z nim kontaktu
- oddania mu czci (modlitwa pochwalna)
- wyrażenia prośby (modlitwa błagalna)
- dziękczynienia (modlitwa dziękczynna)
- skruchy.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Stary Testament niedwuznacznie daje przyzwolenie na wojnę , skoro Izrael niejednokrotnie jest wzywany przez Boga do walki z Jego nieprzyjaciółmi. Zarazem są formułowane pewne zasady prowadzenia wojny; w Księdze Powtórzonego Prawa czytamy, że nie biorą w niej udziału mężczyźni świeżo po ślubie [Pwt 24,5], w Księdze Sędziów członkowie jednego z plemion Izraela dają wyraz swojemu rozgoryczeniu, że nie zostali wezwani do udziału w wojnie [Sdz 8,1].