Poradnik do Tibi"Jaka Profesja najlepsza"!

Knight
Zalety:
Z każdym nowym levelem knight dostaje 15 punktów życia [hp], 5 punktów many i 25 capa;
Regeneracja życia 1 punkt co 6 sekund i regeneracja many 1 punkt co 12 sekund. Gdy wykupisz promocję: 1 punkt życia co 4 sekundy, mana bez zmian;
Łatwo się nim gra;
Awansuje szybciej od innych profesji w skillach walki w zwarciu [axe, sword,club, fist];
Awansuje bardzo szybko w shieldingu(tak samo jak pal ale szybciej od magów);
Nie musi wykorzystywać do expienia amunicji tak jak inne profesje;
Potrafi używać podstawowych czarów[np. lekkie leczenie(exura), leczenie z zatrucia (exana pox), przyspieszenie (utani hur), berserk(exori), światło(utevo lux, utevo gran lux), itp.] oraz run [UH, HMM, GFB, Explosion, Fire-Bomb, zawładnięcie potworkiem(convince creature) na wyższym levelu];
Po levelu 60 knight staje się naprawdę potężny;
Dobry knight może bez strachu może odkrywać nieodkryte mapy i jaskinie;
Knigh w huntach grupowych zawsze robi za blokera(przyjmuje najwięcej hitów potworków) i na światach pvp jest wykorzystywany w wojnach jako bloker ;
Na odpowiednim levelu knight może iść do KAŻDEJ lokacji/jaskini w tibii;
Awansuje w walce na odległość(distance fighting) średnio-szybko(szybciej niż magowie ale wolniej niż paladyni);
Na niższym levelu expi najszybciej ze wszystkich profesji;
Przeważnie to knight zbiera loot z huntów;
Wady
Bardzo wolna regeneracja many;
Awansuje ekstremalnie wolno w poziomie magicznym;
Nie ma dobrego spontanicznego czaru leczącego;
Musi wybrać rodzaj broni w jakim chce walczyć(axe, cub, sword) już na niższym poziomie [późniejsza zmiana pochłonie zbyt wiele czasu];
Musi zawsze dbać o to, by mieć najlepsza tarczę, zbroję, hełm itp., żeby się dobrze bronić;
Zawsze musi stawić czoło potworkowi „twarzą w twarz” I zawsze zbiera najwięcej ciosów(co się z tym wiąże: wykorzystuje straszliwie dużo Uhów w huntach);
Żeby zabijać samemu silniejsze potworki musi mieć o wiele większy level niż inne profesje I dużo skillować;
Paladyn
Zalety:
Z każdym nowym levelem Paladyn dostaje 10 punktów życia [hp], 15 punktów many i 20 capa;
Regeneracja życia 1 punkt co 8 sekund i regeneracja many 1 punkt co 8 sekund. Gdy wykupisz promocję: 1 punkt życia co 6 sekund i 1 punkt many co 6 sekund;
Awansuje najszybciej ze wszystkich profesji w skillu walki na dystans(distance fighting);
Paladyn szybciej awansuje w walce na dystans niż knight w walce w zwarciu;
Awansuje tak samo szybko w shieldingu(jeżeli używa spearów i tarczy) jak knight;
W miare szybko awansuje w levelu magicznym;
Sam sobie tworzy amunicję;
Amunicja dla paladyna(bełty, strzały) jest o wiele tańsza niż amunicja dla magów(hmm);
Tworzy użyteczne runy(hmm);
Ma bardzo dobre czary spontaniczne(Ultimate healing, Invisibility, Mana shield);
Może używać (prawie) wszystkie runy [wysokolevelowcy także śmiercionośnie SD];
W skillu walki w zwarciu(axe, sword, club) awansuje w miarę szybko(szybciej od magów, wolniej od knighta);
Na niższych levelach może zabijać silniejsze potworki (np. Cyklop, dwarfy Guardy, Demon Skeletony{kiedyś nawet GSy});
Wysokolvelowy paladyn może expić szybciej niż knight;
Wysokolevelowy paladyn z dobrze rozwiniętym shieldingiem jest lepszym blokerem niż knight, ponieważ ma czar „mana shield” i może szybko rzucać czar „Ultimate Healing”+ runy UH;
Walka paladyna polega na uciekaniu i strzelaniu dzięki czemu zyskuje o wiele mniej obrażeń niż knight;
Wady:
Paladynem skilluje się o wiele gorzej niż knightem, ponieważ jedyną bronią do skillowania są speary, które trzeba ciągle podnosić i na wyższym skillu zadają zbyt duże obrażenia...
Z uwagi na to, że kusza i łuk to bronie dwuręczne[paladyn nie może trzymać tarczy i kuszy/łuku na raz] to gdy paladyn złapie laga lub zostanie strapowany i nie będzie miał żadnej tarczy przy sobie może zostać bardzo szybko zabity....
Musi uciekać przed potworkami i strzelać w nie, więc jest mu bardzo trudno w małych pomieszczeniach(to może przeszkadzać w szybkim expieniu na nizszym levelu;
Nie może trzymać pochodni(torch) ani magic light wand gdy expi, ponieważ to miejsce zajmują strzały, bełty[musi się zdać na czar światła: utevo lux i utevo gran lux];
Nie może expic bez przerwy-musi się wracać do miasta po strzały lub bełty;
Duża waga amunicji może być utrudnieniem dla niskolevelowych paladynów;
Mag (Sorcerer)
Zalety:
Z każdym nowym levelem mag dostaje 5 punktów życia, 30 punktów many i 10 capa;
Regeneracja życia 1 punkt co 12 sekund i regeneracja many 1 punkt co 6 sekund. Gdy wykupisz promocję: 1 punkt many co 4 sekundy, życie bez zmian;
Bardzo szybko awansuje w levelu magicznym(szybciej od knighta i paladyna i tak samo jak druid);
Ma najpotężniejszy czar w grze (ultimate explosion) i ma mase przydatnych czarów (np. Energy wave, Invisibility, itp.);
Może tworzyć najpotężniejszą runę w grze(Sudden Death) i tworzy najpotrzebniejsze runy dla siebie(explosion, SD, HMM, GFb);
Przyzywanie potworka!!!!!!(summon creature). Może przywołać 2 potwory, które pomagają w walce(zamiast blokera);
Skillując(ćwicząc magic level) zarabia masę pieniędzy;
Nawet na niskim levelu może huntować mocniejsze stworki;
Musi uciekać i strzelać runkami w potwory, dzięki czemu dostaje mniej obrażeń niż knight i inne profesje(tak samo jak druid);
Na wysokich levelach to magowie są najsilniejszą klasą, zawsze wszyscy na questy i hunty chcą chodzić z magami, czyszczą niebezpieczne miejsca za pomocą UE(np. respawn 8 demonów), lub Necro quest room;
Wady:
Strasznie mało capa, co na niższych i średnich levelach strasznie przeszkadza;
Strasznie wolno awansuje w wszelkich skillach poza magicznych(walki na dystans, walki wręcz, shieldingu);
Amunicja do expienia jest o wiele droższa niż u paladyna;
Na niższych levelach expienie jest kosztowne(hunty się nie za bardzo zwracają);
Na niższych levelach ciężko jest badać nieznane obszary(mag ma mało życia, więc zaskoczony szybko może umrzeć);
Magiem dość trudno się gra i trzeba mieć masę czasu...
Druid
Z każdym nowym levelem druid dostaje 5 punktów życia, 30 punktów many i 10 capa;
Regeneracja życia 1 punkt co 12 sekund i regeneracja many 1 punkt co 6 sekund. Gdy wykupisz promocję: 1 punkt many co 4 sekundy, życie bez zmian;
Bardzo szybko awansuje w levelu magicznym(szybciej od knighta i paladyna i tak samo jak mag[sorcerer]);
Może tworzyć najpotężniejszą runę leczniczą w grze (Ultimate healing rune-UH), a także runy przydatne podczas expienia(HMM, GFB, Explosion) i kilka innych przydatnych run (Energy Wall, Soulfire, Convince Creature, itp.;
Ma przydatne czary, bardzo dobre czary spontaniczne(mana shield, invisibility);
Dobre czary leczące (np. heal friend, mass heal)
Przyzywanie potworka!!!!!!(summon creature). Może przywołać 2 potwory, które pomagają w walce(zamiast blokera);
Skillując(ćwicząc magic level) zarabia masę pieniędzy[trochę więcej niż sorcerer];
Nawet na niskim levelu może huntować mocniejsze stworki;
Amunicja do expienia jest o wiele droższa niż u paladyna;
Musi uciekać i strzelać runkami w potwory, dzięki czemu dostaje mniej obrażeń niż knight i inne profesje(tak samo jak mag);
Bardzo chętnie brani na hunty;
Wady:
Strasznie mało capa, co na niższych i średnich levelach strasznie przeszkadza;
Strasznie wolno awansuje w wszelkich skillach poza magicznych(walki na dystans, walki wręcz, shieldingu(chociaż szybciej niż mag);
Na niższych levelach expienie bardzo kosztowne(hunty się nie za bardzo zwracaja;
Na niższych levelach ciężko jest badać nieznane obszary(druid ma mało życia, więc zaskoczony szybko może umrzeć);
Druidem dość trudno się gra i trzeba mieć masę czasu...


Moim zdaniem mag (sorcerer) jest lepszy od druida, ponieważ ma on czar UE, robi sobie SD, bardziej respektują „Master Sorcerer’ów” niż „Elder Druid’ów”, lepiej się nim gra i mimo, że na początku druid ma trochę więcej kasy (lepiej wychodzi na sprzedaży run UH);
Na początku mojej tibijskiej kariery myślałem, że knight to badziew ale teraz okazało się, że gra knightem nie jest taka głupia i beznadziejna.....
Paladyn jest dobry na początku i na high-levelu(w środku średni) ale mimo wszystko jak aktualnie gram paladynem to mi tęskno za masterem(kiedyś do niego wrócę)....
Niektórzy sądzą, że druidem się gra lepiej ale według mnie nic dobrego master sorca nie zastąpi;
Na początku nie wydawajcie zbyt dużo kasy na sprzęt dla maga(zwykły b robe +plate legs+crown helmet+crown shield[potem demon] starczą) Wydawajcie kase i róbcie runy od razu na expa....
Magiem tak do 25 levela radzę siedzieć na rotach, trollach, orkach, goblinach i robic hmm’emy na dalszy exp...

Related Articles