W nauce socjologicznej pod pojęciem kompetencji społecznych rozumieć można złożone umiejętności warunkujące efektywność radzenia sobie w określonego typu sytuacjach społecznych, nabywane przez jednostkę w toku treningu społecznego. Prościej mówiąc są to zdolności potrzebne do przetrwania, prawidłowego egzystowania w środowisku.
Socjologia
Na co dzień stykamy się z różnymi problemami dotykającymi nasze społeczeństwo. Niezależnie czy problem dotyczy nas samych, naszych bliskich, znajomych czy też obcych jest problemem społecznym. Wystarczy wyjść na ulice i rozejrzeć się. Zaczynając od prawej strony widzimy: bezdomnych, bezrobotnych, alkoholików, przestępców, narkomanów, prostytutki, złodziei itp.
Autor w swoim artykule próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, czym tak naprawdę jest antropologia i do jakich nauk możemy ją zaliczyć. Uważa on, że antropologia ma troistą postać, ponieważ:
q na mocy definicji jest ona „nauka o człowieku”, czyli tym samym można ją utożsamiać z naukami humanistycznymi
q jest nauka społeczną gdyż zajmuje się badaniem grup ludzkich
q posiada także cechy nauk przyrodniczych, przez tę gałąź, która znana jest jako antropologia fizyczna, która zajmuje się problemami ewolucji człowieka poczynając od jego cech zwierzęcych kończąc na obecnym podziale na grupy rasowe.
q na mocy definicji jest ona „nauka o człowieku”, czyli tym samym można ją utożsamiać z naukami humanistycznymi
q jest nauka społeczną gdyż zajmuje się badaniem grup ludzkich
q posiada także cechy nauk przyrodniczych, przez tę gałąź, która znana jest jako antropologia fizyczna, która zajmuje się problemami ewolucji człowieka poczynając od jego cech zwierzęcych kończąc na obecnym podziale na grupy rasowe.
Opis drużyny harcerskiej jako grupy mikrospołecznej
Charles H. Cooley nazywany jest jednym z ojców psychologicznego, humanistyczne-go nurtu w światowej socjologii. W swej twórczości poruszał problemy społeczeństwa, jed-nostki, rozwoju osobowości, analizy grup pierwotnych i. in.
Będąc zarówno socjologiem, jak i filozofem społecznym zajmował się „koniecznością takiego świadomego kształtowania przyszłości, aby rozwój cywilizacji pociągał za sobą jak najmniejsze koszty społeczne”.
Będąc zarówno socjologiem, jak i filozofem społecznym zajmował się „koniecznością takiego świadomego kształtowania przyszłości, aby rozwój cywilizacji pociągał za sobą jak najmniejsze koszty społeczne”.