Techniki malarskie i graficzne:
1. MALARSTWO- operuje linia i barwą
Miniatura-
średniowecze, ilustracje do ksiąg przepisywanych ręcznie, mogą być fragmentem strony lub zajmować całą część, np. „Godzinki księcia de Berry” braci Limbourg, najbardziej rozwinięte w gotyku międzynarodowym,
Monumentalne- naścienne
*freski -(rozrzedzony pigment na mokrym tynku)
*mozaiki -(Bizancjum, Wschód, najsłynniejsze w Wenecji)
*graffiti -(XXwiek)
Tablicowe- na desce
*enkaustyka –farba z woskiem jako spoiwo
(portrety z Fajnum)
*tempera- farba wodna spoiwo
a) klej z ryb
b) białko jajka
Sztalugowe
-na tekturze
-na papierze
-na płótnie
*olejne (Van Eyck)
*pastelowe
*akwarela (farba niekryjąca, półprzezroczysta)
*gwasz (farba kryjąca z domieszką kredy)
Witraż (średniowiecze, gotyk)
2.
1. MALARSTWO- operuje linia i barwą
Miniatura-
średniowecze, ilustracje do ksiąg przepisywanych ręcznie, mogą być fragmentem strony lub zajmować całą część, np. „Godzinki księcia de Berry” braci Limbourg, najbardziej rozwinięte w gotyku międzynarodowym,
Monumentalne- naścienne
*freski -(rozrzedzony pigment na mokrym tynku)
*mozaiki -(Bizancjum, Wschód, najsłynniejsze w Wenecji)
*graffiti -(XXwiek)
Tablicowe- na desce
*enkaustyka –farba z woskiem jako spoiwo
(portrety z Fajnum)
*tempera- farba wodna spoiwo
a) klej z ryb
b) białko jajka
Sztalugowe
-na tekturze
-na papierze
-na płótnie
*olejne (Van Eyck)
*pastelowe
*akwarela (farba niekryjąca, półprzezroczysta)
*gwasz (farba kryjąca z domieszką kredy)
Witraż (średniowiecze, gotyk)
2.