Konspekty

Prawdy żywe w twórczości Adama Mickiewicza z okresu wileńsko-kowieńskiego.

"Dziady" części II i IV (wileńsko kowieńskie) Obserwujemy łączność świata żywych i umarłych poprzez uniwersalne prawdy; zasady winy i kary:

"Dziady " część II to pogański obrządek wywoływania duchów:

-duszyczki Józia i Rózi do spokoju brakuje im ziarnka goryczy, ponieważ w swoim życiu nie zaznały smutku, a zdaniem romantycznego poety pełnię człowieczeństwa osiąga się poprzez cierpienie,

-zjawa młodej dziewczyny Zosi nie może zaznać spokoju, gdyż nigdy nie poznała prawdziwego życia, tylko "bujała w obłokach ".

Przemiana wewnetrzna bohatera jako temat literacki.

Przemianę wewnętrzna bohaterów literackich możemy zaobserwować szczególnie w literaturze romantycznej. Literatura Romantyzmu była wyrazem protestu przeciwko kultowi rozumu, jakim charakteryzowało się Oświecenie. Nic więc dziwnego, że bohater romantyczny w swym postępowaniu kierował się tylko uczuciami.

Przemiana i odkupienie win w literaturze konspekt.

I. Wstęp.
II. Rozwinięcie.
1) „Pan Tadeusz” Jacek Soplica:
a) Grzechy:
• Zabicie przez Jacka Soplica Stolnika Horeszko.
• Poślubienie kobiety, której nie kochał (matka Tadeusza) tylko dlatego by zapomnieć Ewę Horeszko.

b) Przemiana:
• Jacek Soplica zostaje ubogim mnichem o imieniu Ks.

Przedstaw, jakich aspektów życia dotyka poezja Karola Wojtyły i Jana Twardowskiego, porównaj ze sobą te koncepcje postrzegania świata

I. Literatura podmiotu:
1.Twardowski Jan :O maluchach, Trochę plotek o świętych [w:]Bóg prosi o miłość. Wydawnictwo Literackie, Kraków 2002. ISBN 83-08-02811-X str.20,56
2.Twardowski Jan: Deszcz[w:] Biedroneczko leć do nieba. Wydawnictwo Literackie, Kraków 1997, ISBN 83-08-02730-X, str.

Projekt adaptacji społeczno - zawodowej.

Celem adaptacji zawodowej jest zapoznanie pracownika z organizacją i przygotowanie go do właściwego pełnienia roli zawodowej oraz ułatwienie i skrócenie okresu przystosowania się do pracy (startu zawodowego).

Adaptacja może odbywać się wraz ze specjalnym szkoleniem towarzyszącym, bądź bez niego.